Marketing przyjmuje niezwykle różnorodne formy. Każde przedsiębiorstwo, co naturalne, próbuje różnych sposobów na przyciągnięcie do siebie nowych klientów. Nad odpowiednią promocją firmy czuwają najlepsi specjaliści od mediów społecznościowych, marketingu. Często przydają się też psychologowie, a nawet … absolwenci filozofii.
Główną funkcją reklamy jest w końcu perswazja. A to, jak wpłynąć na człowieka, przekonać go do zakupy czy zrobienia czegoś zgodnie z naszą wolą jest poważnym, wręcz naukowym zagadnieniem. Psycholodzy podkreślają, że perswazja nigdy nie powinna przyjmować formy manipulacji. Ma to związek nie tylko z etyką, ale też wpływa na skuteczność sprzedaży. Zbytni nacisk na potencjalnego klienta z pewnością go odstraszy, bo nikt nie lubi, gdy mówi mu się, co ma robić.
Warto skorzystać z bardziej subtelnych metod. Pokazać, jak produkt czy oferowana usługa mogą pomóc w rozwiązaniu danego problemu. Zamiast kręcić reklamy wokół konkretnego produktu lepszym pomysłem jest skupienie się na atmosferze, którą ta rzecz może wywołać. Zawsze warto kojarzyć produkt z pozytywnymi emocjami. Ważna jest też oryginalność reklamy. Więcej wysiłku w stworzenie odpowiedniej promocji, może ujawniać się w jej większej skuteczność.
Ciekawym rozwiązaniem jest na przykład organizowanie otwartych, plenerowych wydarzeń, na które mogą przyjść osoby zainteresowane. Na takim evencie można rozłożyć cukierki reklamowe. Nie po to, by rozdawać je ludziom, jak ulotki, raczej potraktować w ramach wizytówki. Cukierki z nadrukiem mogą poinformować klientów o naszych danych kontaktowych.
Świat reklamy nieustannie się rozwija. Konkurencja powinna zmotywować firmy do szukania coraz to ciekawszych rozwiązań.
Zobacz też: Krówki reklamowe | pyszne-krowki.pl